Home / 24 פעולות לשיפור הדימוי העצמי

24 פעולות לשיפור הדימוי העצמי

שליטה מלאה בביטחון העצמי שלך

אם יש לך ביטחון עצמי נמוך, האם אפשרי לעשות משהו כדי לשנות זאת?
האם הביטחון העצמי שלך נמצא בשליטה שלך?
האם ביכולתך לעשות שינוי אמתי בכוחות עצמך?

למרות שזה לפעמים אולי לא נראה כך, אם אתה בעל ביטחון עצמי נמוך, אני מאמין שאתה יכול לעשות דברים על מנת להגדיל את הביטחון העצמי שלך. זה לא גנטי, ואינך צריך להיות תלוי באחרים על מנת להגדיל את הביטחון העצמי שלך. ואם אתה מאמין שאתה לא מוכשר מאוד, לא מאוד חכם, לא מאוד אטרקטיבי, וכו'… זה יכול להשתנות.

תוכל להיות מישהו ראוי לכבוד, ומישהו שיכול לעשות מה שהוא רוצה, למרות הפקפוק מאחרים, להיות שלם עם עצמך ולאהוב את מי שאתה.

תוכל לעשות זאת על ידי לקיחת שליטה על חייך, ושליטה בביטחון העצמי שלך. על ידי נקיטת פעולות קונקרטיות המשפרות את יכולתך, דימוייך העצמי, תוכל להגדיל את הביטחון עצמי, ללא עזרה מאף אחד אחר.asian2

בהמשך, נפרט כאן על 24 דברים מעולות שיסייעו לך לעשות זאת.

אינך צריך לבצע את כולם, כאילו זה היה מתכון… בחר את אלה הרלוונטיים אליך, אולי רק כמה בהתחלה, ונסה אותם. אם הם עובדים, נסה אחרים. אם לא, נסה אחרים.

הנה הם, ללא סדר מוגדר, 24 פעולות לשיפור הביטחון העצמי:

1. השקע בעצמך. זה נדמה כדבר מובן מאליו, אך מדהים עד כמה מקלחת וגילוח יכולים לסייע לביטחון העצמי ולדימוי העצמי. היו ימים שמצב הרוח שלי השתפר פלאים בזכות הדבר הקטן הזה.

2. התלבש בצורה יפה. המשך של הטיפ הראשון… אם אתה מתלבש יפה, אתה מרגיש טוב עם עצמך. אתה מרגיש מוצלח ונאה ומוכן להתמודד עם העולם. לבוש יפה הוא משהו שונה לכולם… זה לא אומר בהכרח תלבושת שעולה 2000 ש"ח, אלא יכול להיות בגדים נחמדים למראה ייצוגי.

3. דמיין את הדימוי העצמי שלך. הדימוי העצמי שלנו אומר עלינו כל כך הרבה, יותר ממה שאנחנו חושבים. יש לנו תמונה מנטלית של עצמנו, והיא קובעת עד כמה אנחנו בטוחים בעצמנו. אבל התמונה הזאת אינה קבועה והיא ניתנת לשינוי. תוכל לשנות אותה. השתמש במיומנויות הפוטושופ הנפשיות שלך, ועבוד על הדימוי העצמי שלך. אם הוא לא טוב, שנה אותו. נסה להבין למה אתה רואה את עצמך בצורה הזו, ומצא דרך לתקן זאת.

4. חשוב חיובי. אחד הדברים שלמדתי כשהתחלתי לרוץ, לפני כשנתיים, היה כיצד להחליף מחשבות שליליות (ראה סעיף הבא) במחשבות חיוביות. לשנות את המחשבות שלי, ועל ידי כך לעשות דברים גדולים. בעזרת מיומנות קטנטונת זו, הייתי מסוגל להתאמן ולרוץ מרתון בתוך שנה. זה נשמע כל כך נדוש, אבל זה עובד. ברצינות. נסה את זה.

5. היפטר ממחשבות שליליות. הולך יד ביד עם הטיפ הקודם, אבל כל כך חשוב לכן שמתי את זה בסעיף נפרד. עלייך ללמוד להיות מודע לדיבור העצמי שלך, למחשבות על עצמך ולמה שאתה עושה. כאשר רצתי, לפעמים התחלתי לחשוב, "זה קשה מדי. אני רוצה להפסיק וללכת לצפות בטלוויזיה". ובכן, עד מהרה למדתי לזכות את הדיבור השלילי הזה, ולמדתי טריק ששינה את הכל בחיי: אני מתאר לעצמי שהמחשבה השלילית היא חרק, וכן הייתי דרוך להיות על המשמר נגד חרקים אלה. כשתפסתי אחד, הייתי דורך עליו (באופן נפשי כמובן) ומוחץ אותו. הורג אותו. ואז מחליף אותו במחשבה חיובית. ("אני יכול לעשות את זה! רק עוד קילומטר אחד!")

דע את עצמך ותנצח בכל הקרבות. – סון טסו

6. למד להכיר את עצמך. כאשר הולכים לקרב, המפקד החכם לומד להכיר את אויבו בצורה טובה מאוד. אינך יכול להביס את האויב מבלי להכיר אותו. ובעת ניסיון להתגבר על דימוי עצמי שלילי ולהחליפו בביטחון עצמי, האויב שלך הוא אתה עצמך. למד להכיר את עצמך היטב. התחל להקשיב למחשבותייך. התחל לכתוב יומן אישי על מחשבותייך, ונסה לנתח ולהבין מדוע יש לך מחשבות שליליות כאלה. לאחר מכן חשוב על דברים חיוביים בעצמך, הדברים שאתה יכול לבצע בצורה טובה, הדברים שאתה אוהב. התחל לחשוב על המגבלות שלך, ואם הן אכן מגבלות אמתיות או מלאכותיות. חפור עמוק בתוכך, ובסופו של דבר תמצא ביטחון עצמי גדול עוד יותר.

7. התנהל באופן חיובי. יותר מאשר מחשבה חיובית, עלייך ליישם זאת. פעולה, למעשה, היא המפתח לפיתוח ביטחון עצמי. זה דבר אחד ללמוד לחשוב חיובי, אך כשאתה מתחיל לפעול, אתה משנה את עצמך, פעולה אחת בכל פעם. אתה הוא מה שאתה עושה, ואם אתה משנה את מה שאתה עושה, אתה משנה את מה שאתה. פעל בצורה חיובית, נקוט בפעולה במקום לומר לעצמך שאתה לא יכול, תהיה חיובי. דבר עם אנשים בצורה חיובית, והשקע אנרגיה בפעולותייך. בחלוף הזמן תוכל להתחיל להבחין בהבדל.

8. היה אדיב ונדיב. כל כך נדוש. אם זה נדוש מדי בשבילך, המשך הלאה. אבל לכל השאר, דעו שלהיות נדיבים לאחרים, ונדיבים לעצמכם ולזמנכם ולמה שיש לכם, היא דרך עצומה לשיפור הדימוי העצמי.

אתה פועל בהתאם לכלל הזהב, ואתה מתחיל להרגיש טוב עם עצמך, ולחשוב שאתה אדם טוב. זה עושה פלאים לביטחון העצמי, תאמין לי.

מפתח חשוב להצלחה הוא ביטחון עצמי. מפתח לביטחון עצמי הוא הכנה. – ארתור אש

9. התכונן. קשה להיות בטוח בעצמך אם אינך חושב שאתה טוב במשהו. נצח את התחושה הזו על ידי הכנה עצמית עד כמה שניתן. חשוב על זה כמו בחינה: אם לא למדת, לא יהיה לך הרבה בטחון ביכולות שלך להצליח. אבל אם אתה לומד ימים ולילות, אתה מוכן, ולכן תהיה הרבה יותר בטוח. עכשיו חשוב על חייך בתור בחינה, והכן את עצמך.

10. דע מהם העקרונות שלך וחיה את חייך לפיהם. מה הם העקרונות עליהם בנויים חייך? אם אתה לא יודע, אתה בצרות, כי החיים שלך ירגישו חסרי כיוון. אני מנסה לחיות על פי כלל הזהב (ולעיתים קרובות נכשל). זהו עיקרון המפתח שלי, ואני מנסה לחיות את חיי בהתאם לו. יש לי עקרונות אחרים, אבל הם בעיקר קשורים בדרך כלשהי לכלל זה (יוצא מן הכלל הוא "לחיות לפי התשוקה שלי"). חשוב על העקרונות שלך… אולי יש לך אותם, אבל לא חשבת עליהם לעומק. חשוב אם אתה באמת חי את העקרונות הללו, או אם אתה רק מאמין בהם אבל לא פועל לפיהם.

freshair

11. דבר לאט. דבר כ"כ פשוט, אבל יכול לגרום להבדל משמעותי באופן בו אחרים רואים אותך. אדם עם סמכות, מדבר לאט. זה מראה ביטחון. מי שמרגיש שהוא אינו שווה את ההאזנה, ידבר במהירות, בגלל שהוא לא רוצה למנוע מאחרים לחכות למשהו שאינו ראוי להאזנה. גם אם אינך מרגיש בטוח כמו מישהו שמדבר לאט, נסה לעשות את זה כמה פעמים. זה יגרום לך להרגיש בטוח יותר. כמובן, אל תעשה זאת בקיצוניות, אבל אל תשמע נמהר.

12. עמוד ישר. יש לי יציבה נוראה, כך שזה נשמע צבוע מבחינתי לתת את העצה הזו, אבל אני יודע שזה עובד כי אני מנסה את זה לעתים קרובות. כשאני מזכיר לעצמי לעמוד ישר וזקוף, אני מרגיש טוב יותר עם עצמי. אני מתאר לעצמי שחבל מושך את החלק העליון של ראשי לעבר השמים, ושאר הגוף שלי מתיישר בהתאם. דרך אגב, אנשים העומדים זקוף נראים אטרקטיביים יותר. זה טוב לדעתי.

13. הגדל את הסמכות. איך אתה יכול להרגיש מוסמך יותר? על ידי הפיכה למוסמך. ואיך אתה עושה את זה? על ידי לימוד ותרגול. פשוט עשה זאת בחלקים קטנים. אם אתה רוצה להיות כותב מוסמך יותר לדוגמא, אל תנסה להתמודד עם כל מקצוע הכתיבה בבת אחת. פשוט התחל לכתוב יותר. מגזין, בלוג, סיפורים קצרים, קצת כתיבה עצמאית. ככל שתכתוב, כך תהיה טוב יותר. פנה 30 דקות ביום לכתיבה (לדוגמא), ובפועל כך תגדיל את היכולת שלך.

14. הגדר מטרה קטנה והשג אותה. לעתים קרובות אנשים עושים את הטעות של ירי לירח, ואז כשהם נכשלים, הם מתייאשים. במקום זאת, כוון למשהו הרבה יותר הגיוני להשגה. הגדר מטרה שאתה יודע שתוכל להשיג, ולאחר מכן השג אותה. אתה תרגיש מצויין. עכשיו הגדר מטרה קטנה נוספת והשג גם אותה. ככל שתשיג יותר מטרות קטנות, כך תשתפר, ותרגיש טוב יותר. תוך זמן קצר תתחיל להגדיר מטרות גדולות יותר (אך עדיין ברות השגה) ותשיג אותן.

15. שנה הרגל קטן. לא הרגל גדול, כמו הפסקת עישון. אלא הרגל קטן, כמו כתיבה של דברים. או התעוררות 10 דקות קודם לכן. או שתייה של כוס מים כשאתה מתעורר. משהו קטן שאתה יודע שביכולתך לעשות. עשה זאת במשך חודש. לאחר שהשגת את זה, תרגיש כמו מיליון דולר.

16. התפקד בפתרונות. אם אתה מתלונן, או מתמקד בבעיות, שנה את זה עכשיו. התמקדות בפתרונות במקום בבעיות היא אחד הדברים הטובים ביותר שתוכל לעשות עבור הביטחון העצמי והקריירה שלך. "אני שמן ועצלן!" אז איך אתה יכול לפתור את זה? "אבל אני לא יכול להניע את עצמי!" אז איך אתה יכול לפתור את זה? "אבל אין לי כוח!" אז מה הפתרון?

17. התנדב. קשור לטיפ "להיות אדיב ונדיב" לעיל, אבל ספציפי יותר. זוהי עונת החגים… תוכל למצוא זמן להתנדבות למען מטרה טובה, להפצת שמחת חג, על מנת להפוך את חייהם של אחרים לטובים יותר? זה יהיה חלק מהזמן הטוב ביותר שאי פעם תבלה, והתועלת המדהימה היא שתרגיש טוב יותר עם עצמך, באופן מיידי.

18. תהיה אסיר תודה. אני מאמין גדול בהכרת תודה, כפי שכל מי שקורא את הבלוג הזה במשך זמן רב מאוד יודע היטב. אבל אני כותב את זה מכיוון שבעת היותך אסיר תודה על מה שיש לך בחיים, על מה שאחרים נתנו לך, תוכל להרגיש טוב יותר… זו יכולה להיות פעילות מאוד חיובית ומתגמלת שתשפר את הדימוי העצמי שלך.

19. בצע פעילות גופנית. אלוהים, נדמה לי ששמתי את זה כמעט בכל רשימה. אבל אם לא אכתוב את זה אני אעשה לך עוול. התעמלות היא אחת מהפעילויות המעצימות ביותר שלי בשנים האחרונות, וזה גרם לי להרגיש הרבה יותר טוב עם עצמי.
כל מה שאתה צריך לעשות זה לצאת להליכה מספר פעמים בשבוע, ותתחיל לראות יתרונות.

20. העצם את עצמך עם ידע. העצמה עצמית, באופן כללי, הוא אחת האסטרטגיות הטובות ביותר לבניית ביטחון עצמי. ניתן לעשות זאת בדרכים רבות, אך אחת הדרכים הבטוחות ביותר היא באמצעות ידע. זה נמצא באותה הדרך כמו שיפור יכולת והכנה… על ידי למידה, תהיה בטוח יותר… אתה לומד על ידי ביצוע מחקר ולמידה. האינטרנט הוא כלי נהדר, כמובן, אבל כך גם האנשים סביבך, אנשים שעשו את הדברים שמעניינים אותך, ספרים, מגזינים, ומוסדות חינוך.

21. בצע משהו שדחית הרבה. מה ברשימת המטלות שלך נמצא שם כבר הרבה מאוד זמן? עשה זאת דבר ראשון בבוקר, ופנה זאת מהדרך. אתה תרגיש נהדר עם עצמך.

22. תהיה פעיל. לעשות משהו זה כמעט תמיד טוב יותר מאשר לא לעשות כלום. כמובן, ביצוע של משהו עלול להוביל לטעויות… אבל טעויות הן חלק מחיים. כך אנו לומדים. בלי טעויות, לעולם לא נשתפר. אז אל תדאג. פשוט עשה משהו.  קום מהכיסא ותתחיל לעשות – באופן פיזי, או על ידי נקיטת צעדים להשגת מטרה.

23. עבוד על דברים קטנים. ניסיון לקחת פרויקט ענק או משימה גדולה עלול להיות מרתיע ומפחיד לכולם, אפילו לטובים ביותר. במקום זאת, למד לשבור פיסות קטנות ועבוד בחלקים. הישגים קטנים יגרמו לך להרגיש טוב, והם יובילו להישגים גדולים. למד לעבוד כך תמיד, ותוך זמן קצר תהיה בטוח בעצמך.

24. נקה את שולחן העבודה שלך. זה אולי נראה כמו דבר פעוט ופשוט (עבור חלקכם זה אולי לא כל כך קטן). אבל זה תמיד עבד אצלי באופן פלא. אם השולחן שלי מתחיל להיות מבולגן, והעולם סביבי נמצא בתוהו ובוהו, ניקוי השולחן היא דרכי לקבל שליטה על חתיכה קטנה בחיי. זו הנקודה הרגועה במרכז הסערה סביבי.

 

Live Chat Software