Home / איך מעלים ביטחון עצמי?

איך מעלים ביטחון עצמי?

אנשים רבים מייחסים למושג ביטחון עצמי חשיבות ניכרת ומכרעת לגבי תחומים מגוונים בחייהם.
יש הטוענים כי רמת הביטחון העצמי בעלת קשר ישיר ליעדים, מטרות, האומץ שלנו לבצע פעולות מגוונות המשפיעות בסופו של דבר על הדרך שבה נחייה את חיינו, על רמת האושר שלנו מבחינה זוגית, אישית, כלכלית וההתפתחות הכללית שלנו.
ביטחון עצמי גבוה הוא הוא תכונת אופי חשובה בדרך להגשמה עצמית, סוג של קפיצת מדרגה המאפשרת לנו לממש את המטרות שהגדרנו לעצמנו בחיים, נותנת לנו את האופציה לסלול דרך כללית ולהציב לעצמנו יעדים ברורים ומוגדרים אליהם אנו שואפים להגיע.

לרוב, הביטחון העצמי שלנו מורכב מהדימוי העצמי שפיתחנו כלפי עצמנו במהלך השנים, ואף כולל את התדמית שלנו על גופנו מבחינה חיצונית ועל האישיות שלנו – היכולת הפנימית להיות אקטיביים ופרודוקטיביים. מחקרים רבים שבוצעו על נושא הביטחון העצמי מראים כי אנשים הסובלים מדימוי ומביטחון עצמי נמוכים, מתקשים לממש את הפוטנציאל האישי שלהם והדבר ניכר ומשפיע עליהם בתחומים שונים בחיים. מן מעגל כזה של חוסר יכולת להגיע לשביעות רצון מעצמנו.

לפעמים החיים הם סוג של נבואה שמגשימה את עצמה ואותם דברים בהם אנחנו באמת מאמינים, באמת מייחלים להגשמתם ממקום של ביטחון, מתממשים ומושגים, ולהפך, מה שאנו משכנעים את עצמנו שאנו לא יכולים לא יקרה, בעיקר כי אנו כל כך משוכנעים שהוא לא יקרה, אז אנו בכלל לא מנסים להשיג אותו.
חלק ניכר בהשגת אותן מטרות, קשור בעוצמה שגיעה לידי ביטוי בכמה אנחנו בטוחים בעצמנו, כמה אנחנו מאמינים בעצמנו.

לחלקנו יש קושי להתפתח ולהתקדם בתחומים שונים. הסיבות הן מגוונות וביניהן חוסר היכולת להיכנס לקבוצות סגורות שרק דרכן ניתן ׳להגשים חלום׳, מחסור בביקוש לאותו התפקיד, קשרים חברתיים וכדומה.
האמונה שאני יכול, אני מסוגל, אני מאמין בעצמי היא חלק מתהליך עצמי שאפשר לעבור במטרה לשפר את הדימוי והביטחון העצמי שלנו.
אנשים בעלי ביטחון עצמי גבוה בדרך כלל יודעים לקחת אחריות על החיים שלהם, ברגע שניקח אחריות על ההישגים ועל הכישלונות שלנו, נדע שאנחנו אלו שאחראים על התחושות שלנו כלפי עצמנו וכלפי הסביבה נוכל לצמוח ממקום אישי עוצמתי ולא ממקום בו אנו ׳מאשימים׳ או נותנים למישהו אחר את האחריות על החיים שלנו.

איך מעלים ביטחון עצמי?

dreamstime_xs_22511124

קיים מגוון גדול של דרכים לשיפור הביטחון העצמי, בין היתר ניתן לעבור תהליך של אימון אישי או טיפול רגשי (פסיכולוגי) שמטרתו לשפר ולחזק את הדימוי והביטחון העצמי ומתבצע בצורה אישית וממוקדת,תהליך שמאפשר לנו לקחת אחריות על החיים שלנו ולשנות מהבסיס את הדרך שבה אנו חושבים על עצמנו ועל האפשרויות העומדות בפנינו לשפר בצורה ניכרת את הביטחון והערך העצמי שלנו.
כדי שנוכל בכלל להגיע למצב שאנו מסוגלים להאמין בעצמנו ולשפר את תחושת העצמי שלנו, עלינו לקחת אחריות על פעולות שאנו עושים ולהביא את עצמנו לידי אמונה שלמה של תחושת מסוגלות.
כמו כן ניתן לבצע פעולות עצמאית כמו 10 הפעולות האלה שמאפשרות ע"י עבודה ביתית לחזק את הביטחון מבלי להעזר באנשי מקצוע.

Live Chat Software